Lucrările pe Autostrada Unirii A8 au fost oprite pe termen nelimitat!

Lucrările pe Autostrada Unirii A8 au fost oprite pe termen nelimitat!

* Grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, a decis să suspende lucrările pe mai multe șantiere, începând cu săptămâna viitoare * vizate sunt în special proiectele Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) și Autostrăzii A3 (Transilvania), unde activitatea ar urma să fie oprită pe termen nedeterminat

România se confruntă cu primele semne ale unui blocaj financiar major în sectorul construcțiilor de infrastructură rutieră.

Potrivit informațiilor apărute pe pagina de Facebook Drum Expres Focșani – Brăila – Constanța, tot mai mulți constructori raportează întârzieri semnificative în plata facturilor de către stat. În unele cazuri, antreprenorii ar fi fost chiar îndemnați să nu mai emită facturi pentru lucrările deja executate. Această situație afectează nu doar marile companii de construcții, ci și furnizorii de materiale și echipamente.

Cea mai notabilă reacție vine din partea celui mai important constructor de autostrăzi din România, Grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, care a decis să suspende lucrările pe mai multe șantiere, începând cu săptămâna viitoare. Vizate sunt în special proiectele Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) și Autostrăzii A3 (Transilvania), unde activitatea ar urma să fie oprită pe termen nedeterminat.

Conform mesajelor transmise pe rețelele sociale, Grupul UMB a sistat toate plățile către furnizori pentru șantierele de pe A3 și A8.

Unul dintre muncitori a declarat: „A încetat orice plată… nu se mai fac comenzi… totul este blocat financiar. Pe A8 s-a anunțat că vacanța va începe cu o săptămână mai devreme și va fi pe termen nedeterminat.” Alții menționează că diurnele șoferilor nu mai sunt plătite, iar muncitorii nu au primit încă informații clare privind salariile, cu termen de plată pe 15 ale lunii.

Pe lângă șantierele din Moldova și Transilvania, sunt raportate probleme și la Cluj, unde angajații au fost anunțați că intră în concediu fără o dată clară de revenire. Presiunile asupra constructorilor par să vină și din partea autorităților: „De la DRDP se cere să nu se factureze. Se înțelege că plățile întârzie chiar și peste șapte luni, fiind achitate abia facturile din august-septembrie anul trecut.”

Singurul proiect în care UMB ar urma să continue lucrările este secțiunea Margina – Holdea a Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, cunoscută și ca „lotul urșilor”. Luna trecută, pe acest șantier erau mobilizați peste 600 de muncitori și 300 de utilaje, activitatea desfășurându-se non-stop.

În paralel, UMB este implicată și în lucrările de la podul peste râul Buzău (lotul 1 A7 Buzău – Focșani) și în finalizarea celor 12 kilometri rămași din tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), ambele proiecte fiind programate pentru inaugurare în luna iunie.

În contextul în care în 2024 au fost dați în trafic aproximativ 200 km de drumuri de mare viteză, iar pentru 2025 se estima inaugurarea a încă 250 km, actualele probleme financiare ridică mari semne de întrebare privind realizarea acestor obiective. Lipsa fondurilor riscă să blocheze un sector vital pentru dezvoltarea economică a țării și pentru conectivitatea regională.

 Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari stiri, direct pe telefon!

Esti mereu pe fuga? Noi îti trimitem zilnic cele mai importante 3 stiri din Iasi, Moldova si tara – scurt, clar, fara spam.

Plus: alerte locale de urgenta, noutati exclusive si acces rapid la anunturi importante.

Intra pe canalul nostru oficial: Ziarul Evenimentul

⇒ Încearca 3 zile. Daca nu-ti place, poti iesi oricând.