Calea ferată Iași–Ungheni va fi electrificată. Trenurile vor circula cu 140 km/h, iar Prutul devine punte, nu graniță

Calea ferată Iași–Ungheni va fi electrificată. Trenurile vor circula cu 140 km/h, iar Prutul devine punte, nu graniță

Linia de cale ferată care leagă municipiul Iași de orașul Ungheni din Republica Moldova va fi electrificată, iar întreg traseul va fi modernizat în baza unei investiții finanțate cu fonduri europene. Proiectul vizează 25 de kilometri de cale ferată, reabilitarea podului feroviar peste Prut și atingerea unor viteze de circulație de până la 140 km/h.

Lucrările vor aduce beneficii multiple – de la reducerea timpilor de călătorie și creșterea siguranței, până la diminuarea poluării și consolidarea legăturilor economice și culturale între România și Republica Moldova.

Prutul ne desparte doar pe hartă. Cu drumuri bune și investiții în infrastructură, îl transformăm din graniță în punte și dăm o șansă în plus comunităților de pe ambele maluri să crească împreună”, a declarat președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe.

 

Pod reabilitat, trenuri mai rapide, regiuni mai conectate

 

Podul feroviar care traversează Prutul între România și Republica Moldova – simbol al unei legături istorice – va fi reabilitat complet. Astfel, va deveni compatibil cu standardele moderne de circulație feroviară, contribuind la un flux mai eficient și mai sigur al trenurilor de călători și marfă.

Trenurile vor putea circula cu viteze de până la 140 km/h pe segmentul modernizat, comparabil cu standardele europene din rețelele regionale. Această creștere a vitezei vine la pachet cu electrificarea liniei, ceea ce înseamnă un transport mai puțin poluant și mai rentabil pe termen lung.

 

Miza reală -- transformarea unei granițe într-un coridor european

 

Investiția depășește semnificația tehnică. Este parte dintr-o viziune strategică de integrare a Republicii Moldova în rețelele de infrastructură europeană, într-un context geopolitic tensionat, în care cooperarea regională și conexiunile rapide devin esențiale. De ani buni se vorbește despre conectarea Republicii Moldova la Europa și despre nevoia de a construi punți, nu ziduri. Electrificarea liniei ferate Iași–Ungheni este una dintre acele rare dovezi că intențiile pot deveni realitate.

 

Dan DIMA

 


 

 Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari stiri, direct pe telefon!

Esti mereu pe fuga? Noi îti trimitem zilnic cele mai importante 3 stiri din Iasi, Moldova si tara – scurt, clar, fara spam.

Plus: alerte locale de urgenta, noutati exclusive si acces rapid la anunturi importante.

Intra pe canalul nostru oficial: Ziarul Evenimentul

⇒ Încearca 3 zile. Daca nu-ti place, poti iesi oricând.