Exproprieri în capăt CUG. Lărgirea drumului CUG – Centură poate începe!

Exproprieri în capăt CUG. Lărgirea drumului CUG – Centură poate începe!

O nouă investiție masivă este anunțată de Consiliul Județean Iași: aproape 100 de milioane de lei pentru doar 3,3 km de drum, între capăt CUG și centura municipiului. Autoritățile vor să lărgească artera la patru benzi și au pus deja pe masă exproprieri de peste 150 de proprietăți, în valoare de 1,35 milioane lei.

Lista despăgubiților va fi supusă aprobării în ședința de marți a Consiliului Județean, nițiatorul proiectului.

În total, vor fi expropriate două imobile de pe raza UAT Miroslava, 39 aparținând de comuna Ciurea și 10 de UAT Municipiul Iași.

Un singur proprietar afectat de exproprieri are teren extravilan, toate celelalte immobile fiind situate în intravilan. Suprafața cea mai mare expropriată este de 105 metri pătrați și aparține unor personae aflate în indiviziune, acestea urmând să primească 15.000 de lei. Cea mai mare despăgubire va fi încasată de LIDL România SCS - 172.000 lei pentru 93 mp teren și câteva zeci de mp construcții tip gard.

Drumul pe care Consiliul Județean îl vrea terminat în scurt timp va avea o parte carosabilă de 14 metri lățime, cu două benzi pe fiecare sens (3,5 m/bandă).

Vor fi realizate 456 de accese la proprietăți, 13 stații de autobuz (fără alveole, din cauza lățimii reduse a platformei), trotuare pe o suprafață de 8.800 mp, piste de biciclete și sistem de canalizare pluvială.

Printre lucrările incluse în proiect se numără și supralărgirea podului peste râul Ezăreni, în lungime de aproximativ 21 de metri.

Un minus notabil: proiectul nu include reamenajarea intersecției cu șoseaua de centură, un punct nevralgic al traficului greu care riscă să rămână subdimensionat în raport cu noul flux generat de modernizarea drumului.

Exproprierile vor afecta proprietăți din Iași, Miroslava și Ciurea, iar autoritățile județene promit că lucrările vor începe imediat după eliberarea amplasamentului, fără a oferi însă un termen clar privind finalizarea.

Deși totul pare făcut pentru o imagine de modernizare rapidă, în spatele cifrelor apar deja întrebări serioase: de ce costă aproape 30 de milioane de lei pe kilometru o lărgire de drum județean în câmp deschis? De ce se ignoră intersecția cu șoseaua de centură – un veritabil dop rutier – în cadrul aceluiași proiect? În plus, 456 de accese la proprietăți vor fi amenajate direct în drumul modernizat. Adică, o avalanșă de intrări și ieșiri care riscă să blocheze traficul în loc să-l fluidizeze.

Deși autoritățile se laudă cu piste de bicicliști, trotuare și canalizare pluvială, proiectul pare conceput mai puțin pentru comunitate. Prin urmare, este absolut necesară prezentarea unei viziuni clare de mobilitate urbană durabilă. Altfel, locuitorii din zonă vor avea doar mai puțină proprietate, mai mult praf și, probabil, un șantier care se va prelungi ani de zile.

Iar când se va termina, vor circula pe un drum mai larg, dar cu aceleași blocaje în intersecții și fără siguranță sporită.

Daniel BACIU

 

 Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari stiri, direct pe telefon!

Esti mereu pe fuga? Noi îti trimitem zilnic cele mai importante 3 stiri din Iasi, Moldova si tara – scurt, clar, fara spam.

Plus: alerte locale de urgenta, noutati exclusive si acces rapid la anunturi importante.

Intra pe canalul nostru oficial: Ziarul Evenimentul

⇒ Încearca 3 zile. Daca nu-ti place, poti iesi oricând.