Leon, primul tren fabricat integral în România, la Pașcani, a fost lansat oficial

Leon, primul tren fabricat integral în România, la Pașcani, a fost lansat oficial

Industria feroviară românească marchează un moment istoric: Leon, primul tren automotor diesel (DMU) construit integral în România după cel de-al Doilea Război Mondial, a fost lansat oficial astăzi în cadrul unei ceremonii organizate în Salonul Regal din Gara de Nord. Evenimentul, desfășurat cu fast și cu participarea unor oficialități guvernamentale, ambasadori, diplomați și reprezentanți ai mediului de afaceri, a fost organizat de Grampet Group, cel mai mare operator feroviar și logistic din Europa Centrală și de Sud-Est.

 

După lansare, trenul a parcurs un traseu simbolic până la Gara Băneasa, semnalând întoarcerea României în cursa europeană a producției de trenuri moderne și eficiente energetic. Proiectat și realizat la Electroputere VFU Pașcani, companie cu o tradiție de peste 155 de ani în construcția și reparația de material rulant, Leon este un exemplu clar de inovație și profesionalism românesc. Gruia Stoica, președintele Grampet Group, a subliniat importanța acestui moment: „Reprezintă un nou început pentru industria feroviară românească. Leon este rezultatul muncii a peste 180 de specialiști”.

Trenul are trei vagoane și o capacitate totală de 145 de locuri, dintre care 11 sunt rezervate clasei VIP, iar 134 sunt destinate clasei a II-a. Cu un design modern, scaune ergonomice și fotolii rabatabile, Leon a fost conceput pentru a oferi o experiență de călătorie confortabilă și sigură. Ferestrele panoramice, măsuțele rabatabile, luminile de citit și accesul la prize de 230V și porturi USB sunt doar câteva dintre facilitățile oferite pasagerilor. Trenul dispune și de spații speciale pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și de zone adaptate persoanelor cu mobilitate redusă, cu rampe de acces și configurații dedicate.

 

Leon este certificat CE și poate circula în orice țară din Uniunea Europeană

 

Până în prezent, automotorul a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste, demonstrând fiabilitate, eficiență și adaptabilitate. Vagoanele sunt complet izolate fonic, dotate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane de urgență și echipamente audio-vizuale moderne pentru informarea pasagerilor, respectând toate standardele europene în materie de siguranță și calitate.

Fabrica din Pașcani, fondată în 1869, astăzi parte a Grampet Group, este specializată în producția, modernizarea și întreținerea vehiculelor feroviare pentru transportul de călători și marfă. Investiția în trenul Leon reconfirmă angajamentul grupului pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare din România și pentru repoziționarea industriei locale la nivel internațional.

Grampet Group, controlat de antreprenorul Gruia Stoica, este liderul pieței feroviare din regiune. Cea mai importantă companie a grupului, Grup Feroviar Român, a depășit pragul de un miliard de lei cifră de afaceri și estimează pentru 2024 o creștere de 10%. Grupul deține 400 de locomotive și 18.000 de vagoane și este prezent operațional în Bulgaria, Grecia, Ungaria, Serbia, Croația, Slovenia și Austria.

Leon nu este doar un tren, ci un simbol al unei noi ere în mobilitatea românească. Este dovada că România are nu doar tradiție, ci și capacitatea tehnologică și viziunea necesare pentru a concura pe piețele europene cu produse inovatoare, durabile și complet fabricate pe plan local.

Dan DIMA

 Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari stiri, direct pe telefon!

Esti mereu pe fuga? Noi îti trimitem zilnic cele mai importante 3 stiri din Iasi, Moldova si tara – scurt, clar, fara spam.

Plus: alerte locale de urgenta, noutati exclusive si acces rapid la anunturi importante.

Intra pe canalul nostru oficial: Ziarul Evenimentul

⇒ Încearca 3 zile. Daca nu-ti place, poti iesi oricând.