Ministrul Educației avertizează profesorii care dau prea multe teme. Iașul, printre orașele unde părinții cer măsuri

Ministrul Educației avertizează profesorii care dau prea multe teme. Iașul, printre orașele unde părinții cer măsuri

 

Temele pentru acasă au devenit din nou subiect de dezbatere publică, după ce ministrul Educației, Daniel David, a declarat ferm că profesorii care ignoră reglementările privind volumul de teme riscă sancțiuni administrative. Oficialul a a subliniat că excesul de teme nu este o simplă problemă de opinie pedagogică, ci o încălcare a unui ordin de ministru, deci o abatere sancționabilă conform regulamentelor școlare și codului administrativ.

 

Conform reglementărilor în vigoare, timpul maxim recomandat pentru temele zilnice este de o oră în ciclul primar și de două ore pentru elevii din gimnaziu și liceu. Cu toate acestea, în practică, mulți elevi ajung să petreacă chiar și patru-cinci ore zilnic cu exerciții, proiecte și eseuri, adesea fără nicio coordonare între profesori. Ministrul a indicat că responsabilitatea organizării acestui echilibru revine diriginților, care ar trebui să monitorizeze încărcătura de lucru a elevilor și să medieze între cadrele didactice atunci când volumul temelor devine excesiv.

 

Prea multe teme!

 

La Iași, oraș cu tradiție academică și competiție ridicată în școlile de top, fenomenul este resimțit din plin. Părinți din multe unități de învățământ din oraș au semnalat presiunea psihică și lipsa timpului liber la care sunt supuși copiii, în special cei din clasele terminale. Într-un mediu în care performanța este adesea echivalată cu supraîncărcarea, mulți elevi nu mai reușesc să aibă parte de odihnă, joacă sau activități recreative, ajungând la epuizare chiar din clasele mici. „Copilul meu a avut exament de admitere în clasa a V-a. L-a luat cu brio, dar numai noi știm cu ce eforturi psihice. Pur și simplu este epuizat! Teme la școală, teme acasă, lucru suplimentar, pregătiri pentru examen!”, a spus Diana Alexandra, mama unui băiat ce va termina în curând clasa a IV-a. În situația lui sunt multți copii care se plâng de programul școlar foarte obositor. „Fetița mea este în clasa a III-a și muncește uneori mai mult decât mine. Dimineața este la before school, cu teme, evident, după-amiaza la școală, cu alte cerințe educaționale. Ajunge seara acasă pe la ora 17-18, că și traficul este ucigător”, a spus și Elena Vasile. Alina este elevă în clasa a II-a la o școală din Iași. Locuiește la Miroslava și rareori are timp de jocă. „După ore îmi fac temele, apoi mă duc la alte activități, și iarăși revin la teme. Mă trezesc dimineața la 6 și de multe ori mai dorm și în mașină, în drum spre școală", ne-a spus Alina. 

Problema nu este una izolată. În luna aprilie, în cadrul prezentării unui raport, ministrul Daniel David a insistat asupra necesității ca diriginții să fie atenți la distribuția temelor și să prevină abuzurile. Timpul alocat studiului acasă trebuie să fie proporțional cu vârsta și nivelul de dezvoltare al elevului, a subliniat oficialul, atrăgând atenția că școala trebuie să lase spațiu și pentru joacă, reflecție, activități personale.

Teona SOARE

 Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari stiri, direct pe telefon!

Esti mereu pe fuga? Noi îti trimitem zilnic cele mai importante 3 stiri din Iasi, Moldova si tara – scurt, clar, fara spam.

Plus: alerte locale de urgenta, noutati exclusive si acces rapid la anunturi importante.

Intra pe canalul nostru oficial: Ziarul Evenimentul

⇒ Încearca 3 zile. Daca nu-ti place, poti iesi oricând.